Räddad ur en djungel av verktyg

Tillsammans med vår vaktmästare har jag gått igenom hur statusen för vår fastighet ser ut. Det är ett faktum att det är en gammal byggnad vi huserar i och den behöver, med hjälp av olika verktyg, ses efter i princips hela tiden. Jag tycker verkligen om hur vi gemensamt ser efter den här skatten som vi blivit betrodda med, det är ett privilegium att ansvara för den. Men det behövs som sagt ett och annat verktyg för att se efter huset och jag menar verktyg på ett högst bokstavligt sätt. Olika typer av reparationer och ändringar behöver göras nästan varje dag. Vår vaktmästare uttryckte förra veckan att vi skulle behöva investera i några nya verktyg och jag fick en lista med det mest trängande. Jag själv är en oerhört o-händig man och många skulle nog påstå att jag har tummen mitt i handen, däribland jag själv. När jag därför fick sagda lista till mig måste jag erkänna att över hälften var verktyg jag inte känner till. Jag påpekade detta till vår vaktmästare men han bara skakade på huvudet och sa ”Det är bara verktyg, du fixar det. Hur svårt kan det vara?” Väldigt svårt visade det sig att svaret var. Jag satt framför min dator i personalrummet och letade mig blå efter de verktyg jag fått beskrivna för mig. När jag var nästan redo att ge upp hittade jag till sist en webbplats som hade en otroligt smidig och användbar chatt-funktion. Nu kunde jag prata direkt med en person i butiken, en som kan det där med verktyg bättre än någon annan. Jag var så lycklig att jag nu skulle få raka och tydliga svar, att inte behöva känna mig vilse i en djungel av tusentals verktyg som i mina ögon ofta ser likadana ut. Tack och lov för kundtjänst.

verktyg

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *