Hur nöjda gäster har du?

Bord på restaurang

För ett hotell är gästerna alltid det viktigaste. Utan gäster inga jobb, så att säga. För oss är det självklart att kontinuerligt göra kundundersökningar, eller nöjdhetsundersökningar som vi kallar dem. Ingen av våra gäster får någonsin lämna hotellet utan att känna att vi som hotell har gjort vårt yttersta för att uppfylla alla förväntningar.

På samma sätt vill vi också alltid utveckla vår verksamhet för att kunna attrahera fler gäster. Vi utför regelbundet rena marknadsundersökningar för att förstå vad det är som våra potentiella gäster skulle värdesätta hos ett hotell. Vilka funktioner är viktiga, vilka bekvämligheter är nödvändiga och hur kan vi som personal maximera sannolikheten att vi ska kunna få just dig som gäst hos oss?

Dessa två typer av undersökningar är inte helt enkelt att göra själv. Det går, men det kräver oerhört mycket planering – inte minst för att faktiskt få till bra frågor som sedan kan användas för att förstå hur verkligheten ser ut och dessutom så pass relevanta att det går att förlita sig på dem. Vårt tips är att anlita ett företag som är specialiserat på just dessa typer av tjänster, till exempel cmaresearch.se som är oerhört duktiga på just dessa typer av undersökningar där det gäller att förstå allt från kunders upplevelser till vad det är som faktiskt skulle kunna locka fler att vilja spendera en weekend hos oss.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *